Tietoa raportista

Eteran vuosikertomus 2016 julkaistaan verkkoraporttina. Vuosikertomus kertoo oleelliset asiat ja tapahtumat Eterasta ja erityisesti toimintavuodesta 2016. Etera 2016 -osiosta löytyy mm. toimitusjohtajan katsaus menneeseen ja tulevaan.

Vuosikertomus on jaoteltu kolmeen pääosioon. Tuottoa ja turvaa -kokonaisuudessa kerromme yhtiön tuloksesta ja sijoitustoiminnasta.

Työkykyä ja eläketurvaa kuvaa Eteraa eläketurvan hoitajana. Osiosta selviää mm., miten tuemme suomalaisten työkykyä, miten eläkehakemusten määrät ovat kehittyneet ja millainen henkilöstö asiakkaitamme palvelee.

Asiakkaan rytmissä -osio kertoo, miten tuemme asiakkaitamme heidän arkisessa työssään. Kokemuksia Eterasta -sivuilta löytyy artikkeleita työkykyyn, yhteistyöhön, työympäristöön, henkilöstöön ja sijoittamiseen liittyen. Asiakkaan rytmissä -osio esittelee myös yhteistyökumppanimme, joiden kanssa tarjoamme monipuolisia palveluja.

Hallinto ja ohjaus -kokonaisuus koostaa hallintomme organisaation ja kertoo myös riskienhallinnasta.

Tilinpäätöksen lisäksi vuosikertomuksesta löytyy ladattavina materiaaleina muun muassa hallituksen toimintakertomus, selvitys hallinto- ja ohjausjärjestelmästä sekä palkka- ja palkkioselvitys.

Raportin teksteissä edellisen vuoden 2015 vertailuluvut on esitetty suluissa raportointivuoden 2016 tunnusluvun jälkeen. Graafisissa esityksissä saa näkyviin tarkempia lukutietoja viemällä hiiren pylvään tai sektorin päälle.

Eteran vuosikertomus on ilmestynyt verkkosivustona vuodesta 2012 alkaen. Tätä aiemmat raportit on julkaistu painetun lisäksi pdf-versiona etera.fi-sivustolla. Aiemmat vuosikertomukset löytyvät osoitteesta etera.fi/esitteet

Palautteesi auttaa kehittämään raporttia

Otamme mielellämme vastaan palautetta vuosikertomuksesta. Ajatukset verkkovuosikertomuksen toimivuudesta ja ideat sen kehittämisestä voi lähettää Palaute-sivulla tai osoitteella viestinta[@]etera.fi.

Tekijät

Tekninen toteutus: Ida Fram Oy
Tekstit ja graafiset esitykset: Annukka Lalu, Tiina Piensoho ja Merja Pakkanen / Etera
Kuvitus: Aare Juss / Etera